Wednesday, April 27, 2011

BERITA TERGEMPAR..!!


Assalamualaikum w.b.t, berita sedih dan mengejutkan buat saya dan ahli bait Teratak Azhari, ceritanya begini..4 hari lepas, pemilik imarah ( bangunan ) ini, Ahmad Said Mohandis, imarah yang dulu dikenali sebagai imarah ustaz muzakkir dan sekarang diberi nama imarah Amerika datang berjumpa dengan saya, waktu tu semua ahli bait tgh tidur lagi, berita yang saya dengar ni betul2 memeranjatkan saya dan ahli bait yang lain, pemilik bangunan ni bgtau yang sewa rumah ni akan dinaikkan kepada LE800 daripada LE650 pada asalnya.

Berita yang saya dengar ni betul2 menyebabkan saya naik angin dan berlakulah sedikit pertengkaran mulut saya dengan pemilik bangunan hari tu, nak dijadikan cerita pemilik bangunan ( kami panggil baba je) tetap dengan keras kepalanya dan tidak berperikemanusiaan menjawab kenaikan sewa ni muktamat, alasanya sebab barang semuanya mahal sekarang..itu je alasanya.

Petang tu saya bgtau ahli bait semua, semuanya tercengang mcm ada hantu kak limah lalu depan depa jer, malam tu jgk kami buat mesyuarat ahli bait, setelah ditolak, dicampur,dikali dan dibahagi, satu kepuusan sudah disepakati, apa dia??
Untuk nak mengajar baba yang zalim ni, kami bersepakat kami nak keluar dari rumah ni, ( dikenali teratak azhari )hanya tinggal kenangan, rumah ni tersenarai rumah paling strategik,paling dekat dengan kuliah, paling besar dan diiktiraf paling cantik dalam pertandingan islamic villa, tapi apakan daya, keputusan sudah dicapai, kami akan kosongkan rumah ini selepas exam ni.

Jadi kepada sahabat2 saya di damanhur ini, khususnya dimantiqah tepi kuliah, satu pengumuman yang saya nak sampaikan pada kalian semua, saya FARIHAN HELMY BIN RASDI selaku bendahari agong dalam rumah ini, sesiapa sahaja yang berkenan dan berminat barang2 yang ada dalam rumah ini, contohnya karpet,tv,computer,kipas,barang dapur,mesin basuh dan pelbagai lagi, silalah ambillllllllllllll, bila??????? bukan sekarang.!!!! selepas je Exam fasa 2 ini selesai, kalau korang tak nak, kami nak lelong kat BEKIYAK..

Teratak Azhari dalam kenangan, saya akan ingat kenangan2 yang pernah berlaku dalam rumah ini dengan ahli2 bait sampai bila2..dulu imarah Amerika betul2 meriah, dari tingkat 1 sehinggalah tingkat 7, semuanya orang Malaysia, selepas ini sunyi sepilah tepi kuliah ni, kami seua dah muak, tak tahan, pening, sakit hati, ape lagi??? korang tambah la sendiri ~ dgn perangai dan sikap baba yang kedekut,ingat kami ni tauke beras ker? ape2 pun rumah ni batul2 nak dikosongkan, yer lah lagi pun ahli bait ni semuanya tahun akhir belaka, doakan kami najah semuanya yuk, ameen...jumpe lagi..k

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"islamic Template" designed by hafidz