Tuesday, April 12, 2011

3 Pengangkutan Utama Damanhuor


Sedikit Pengetahuan Am yang Farihan nak kongsikan pada korang di Malaysia semua, bas ataupun orang Mesir paggil utubis( bahasa pasar Mesir ) menjadi kenderaan terpenting di damanhour, warna rasmi bas damanour ialah merah putih dan tambang sehala mmg murah, hanya 50 qirs ( 15sen duit kita ),tetapi bas ni menjadi kenderaan ketiga terpenting dikalangan pelajar Malaysia di Damanhour.


Pegi la mane2 pun, hanya 15sen duit kita, kalau kena pada waktu2 sibuk, nak pijak tangga bas pun tak lepas ~

Kenderaan popular di Damanhour, mmg banyak giler kenderaan ni kat Damanhour, org kita panggil van, org indon panggil oplet, tapi org Malaysia kat sni pggil Tranko, nk gi luar kawasan Damnhour mmg kena naik Tranko ni, murah tapi pening.


Sampai di Mesir pun ada kereta PAS,hehe Untuk pengetahuan anda, ini bukan kereta orang PAS, tetapi ini kenderaan utama pelajar2 Malaysia di Damanhour untuk bergerak ke Kuliah ataupun kemana je, warna rasmi taksi kat Damanhour mmg warna hiuau putih, tambang taksi kat sini hanya 2.00 gunaih sahaja kebiasaannya , pegi la ceruk Damanhour mane pun ~ satu lagi..taksi kat Damanhour semuanya jenis mcm gambar diatas ni..xde jenis yg lain..uzurkn? tapi ok jer ~

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"islamic Template" designed by hafidz