Thursday, May 5, 2011

PMRAM bantah Medic's Got Talent

Sepertimana yang dijangkakan hari ini akan diadakan acara akhir pertandingan Medic's Got Talent yang akan dilangsungkan di Mansurah. Beberapa pelajar Malaysia lelaki mahupun wanita ,ada yang berkumpulan ,berduet dan solo turut menyertai pertandingan ini.

Pihak Hisbah PMRAM sangat tidak bersetuju dengan perkara ini dan membantah acara seperti ini dengan sebab-sebab yang munasabah. Mahasiswa-mahasiswa yang akan pergi menyertai acara ini atupun yang akan bersama-sama menonton diharap dapat membatalkan niat anda supaya tidak pergi ke acara itu.

Kedatangan setiap individu ke acara itu menunjukan sokongan anda kepada acara itu yang sebenarnya tidak mencerminkan budaya Melayu dan Islam. Jika sambutan dan sokongan yang memberangsangkan dicapai pada tahun ini, kemungkinan besar pada tahun hadapan akan dilakukan pertandingan seperti ini yang lebih besar dan lebih memudaratkan pemikiran mahasiswa , dan akhirnya bumi Mesir akan dilabelkan sebagai tempat yang melahirkan mahasiswa yang gilakan hiburan ,tidak pula berbakat dalam bidang ilmu islam ataupun kemahiran amal islami.



Pihak Hisbah PMRAM menolak sekeras-kerasnya kewujudan pertandingan seperti ini dan kami menyeru kepada semua mahasiswa yang sedar tentang kebejadan yang berlaku di bumi Mesir ini supaya dapat bersama mendirikan Solat Sunat Hajat dan berdoa supaya sahabat-sahabat kita yang menyertai petandingan ini akan mendapat hidayah dan menjauhi perkara-perkara yang boleh melalaikan kita sebagai seorang muslim. Allahu Akbar.

UNIT PENERANGAN
HISBAH PMRAM 10/11

dipetik dari : http://hisbahpmram.blogspot.com/

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"islamic Template" designed by hafidz