Friday, May 6, 2011

> Jeriji kena kerat



IPOH: 6hb 5 2011, Bilangan pelajar Malaysia di Kaherah, Mesir, yang menjadi mangsa rakus penjenayah tempatan terus meningkat apabila dalam kejadian terbaru semalam, sekumpulan pelajar Selangor turut dirompak dua lelaki Arab yang memecah masuk rumah sewa mereka.

Kejadian ketika mangsa yang tinggal di kawasan Suq Sayyarat, Kaherah, sedang lena tidur bersama rakan lain tanpa menyedari rumah mereka menjadi sasaran dua penjenayah.


Sumber Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) berkata, dalam kejadian kira-kira jam 3.45 pagi itu, suspek didapati memotong besi jeriji pada tingkap rumah sewa mangsa.

“Suspek kemudian menyusup masuk ke dalam rumah sewa pelajar Selangor itu sebelum menggeledah rumah berkenaan tanpa disedari penghuninya.


“Salah seorang mangsa hanya menyedari kejadian itu kira-kira jam 4 pagi ketika bangun untuk menunaikan solat Subuh. Mangsa yang melalui ruangan dapur mendapati pencuri sedang tergesa-gesa keluar melalui tingkap dapur yang dipotong,” katanya.


Menurutnya, mangsa yang berada dalam keadaan panik terus memberitahu rakannya dalam usaha untuk menangkap pencuri berkenaan. “Malangnya pencuri itu sempat melarikan diri bersama dua komputer riba, satu telefon bimbit dan wang tunai kira-kira LE1500 (RM750) milik mangsa,” katanya.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"islamic Template" designed by hafidz