Thursday, June 23, 2011

>> Hasil Kajian Dr Masaru Emoto - Kebenaran Al-Quran

Dr. Masaru Emoto ialah seorang saintis di Jepun yang banyak membuat kajian ke atas molecule air. Hasil kejian beliau telah menghasilkan keputusan yang menunjukkan kebenaran Islam.
Seperti kita semua maklum molecule air akan bertindak mengikut apa yg kita sebut dan dengar. Sebab tu kadang2 kita bacakan Yassin kepada air. Badan kita mengandungi hampir sepenuhnya air, betul tak? Untuk pengetahuan semua, air mampu menyerap tenaga dengan baik dan banyak. Sebab tulah, banyak benda yang boleh dibuat dengan air dan terpulanglah kepada kita macam mana hendak memanfaatkannya. Macam yang kita tahu, molecule air cepat bertindak ke atas apa yang kita bacakan kepadanya.

Menurut kajian Dr. Masaru Emoto, air menghantar mesej kepada kita semua. Molecule of water will react upon the frequency and the condition surrounding us. This is also together with what we heard and said everyday. Dr. Emoto juda ada publish sebuah buku yang bertajuk "The Message from Water"

Beliau telah memerhatikan molecule air dan menangkap gambar2 molecule air.


Inilah bentuk molecule air yang sebenar tanpa sebarang gangguan. Inilah bentuk yang sepatutnya. Tetapi apakah yang akan berlaku sekiranya kita sentiasa mencarut dan melemparkan kata-kata hina? Kalau kita berzikir dan membaca al-quran selalu, macam mana pula? Satu lagi kalau kita bermeditasi dan bertafakur?





sebelum dibacakan ayat suci Al-Quran



selepas dibacakan ayat suci Al-Quran

Agaknya kenapa molecule jadi agak tersusun? Sebabnya, ayat2 Al-Quran yang dibaca mengandungi sesuatu kekuatan dan kebenaran yang baik dan sucimembuktikan betapa agungya wahyu Allah Taala .Lagi gambar molecule air yang dibacakan ayat Al-Quran. Tengoklah keajaibannya.



Unik tak? Kalau diperhatikan, hampir sama dengan molecule air yang sebenar. Nampak tak betapa agungya ayat al-quran? Sehinggakan molecule air menyusun kesempurnaan moleculenya. Kalau air sahaja dah memberi respon macam ni, apatah lagi hati dan jiwa kita yang kita tak nampak. Ade lagi yang nak diceritakan. Kajian berkenaan dengan apa yang kita dengar dan kita sebut juga telah dijalankan dan hasilnya amat ketara.


"You make me sick. I will kill you"

Ayat di atas telah direkodkan dan diperdengarkan kepada air seberapa banyak kali yang mungkin dan begitlah hasilnya. Molecule air pun boleh jadi tak tentu hala dengan ayat sebegitu. Apatah lagi kita? Tambah2 lagi 70% peratus dalam badan kita mengandungi air. So, macam mana?


Heavy metal music

Inilah hasilnya jika kita memperdengarkan lagu heavy metal. Even the water molecule break apart after hearing this type of song. Maksudnya, orang yang selalu mendengar lagu2 heavy metal, air dalam badannya sudah bercelaru sekaligus menyebabkan fikirannya juga terganggu. SO? Apa lagi yang difikirkan?

Lain pula jadinya kalau kita ucapakan kata yang baik dan merangsang fikiran. Tengoklah molecule air ini.



Thank You


Love and Appreciation

Ringkasnya, ucapkan sayang kepada keluarga kita dan jangan lupa berterima kasih juga. Ingat tak magic words? Thank you, sorry and please. Jangan main2. Air pun faham apa gunanya dan faedahnya magic words ni. Jangan lupa selalulah guna dalam kehidupan seharian kita agar kita sentiasa ingat siapa pencipta kita dan kita sedar bahawa semua di atas muka bumi ini adalah kepunyaan-NYA. KIta semua sebenarnya penumpang dan peminjam sahaja.



Cuba teka ini molecule air apa? Sangat unik bentuknya dan berkilat. Apakah air ini sebenarnya? Inilah molecule air zam zam. Cantik sangat, kan? Air suci zam zam mempunyai bentuk molecule yang sangat indah dan menenangkan hati. Ini bermaksud, air sememangnya menghantar mesej kepada kita. Kalau dah tahu pasal benda ini, ajarlah diri untuk sentiasa mendengar perkataan yang baik dan suasana yang tenang. Paling penting sekali zikrullah, betul tak?

Kesimpulan yg saya boleh huraikan disini ialah kalimah dan ayat suci Al-Quran yang kita ucapkan pada air akan terbentuk menjadi molekul2 yang paling cantik skali jika kita nk dibandingkan dgn ucapan2 yang lain selain ayat Al-Quran.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"islamic Template" designed by hafidz