Thursday, February 11, 2010

> bayi tidak berdosa



Assalamualaikum..

Kali ni saya terpanggil untuk menulis berkaitan berita utama disemua dada akhbar utama hari ni, satu fenomena masyarakat sekarang yang teruk dan tidak berperikemanusiaan yang sememangnya terjadi pada masyarakat Malaysia sekarang, saya selaku masyarakat yang prihatin terasa teramat-amat sedih apa yg berlaku sekarang.

Mungkin semua sahabat tahu dan terbaca tentang berita ni, terbaru 10hb Feb 2010, satu mayat bayi perempuan dijumpai di hadapan masjid Permatang Duyong Melaka dalam keadaan yg sangat menyayat hati, keadaan mayat bayi yang dihurungi semut. Tergamak betul ibu bayi ni membuang bayinya sendiri semata2 nak menutup malu.

Hanya manusia yang tak waras dan gila sahaja yang tergamak membuang bayinya sendiri..teruk betul..haiwan pun tahu sayangkan anaknya sendiri..ketika dijumpai oleh bilal masjid pada waktu solat subuh, mayat bayi ini berbalut dengan baju putih dijumpai dirumput dalam keadaan dihurung semut. Mayat bayi ni baru dilahirkan dan masih bertali pusat.

Adalah menjadi impian pasangan yang berkahwin inginkan anak dan bagi pasangan suami isteri yang susah dan belum menerima zuriat berusaha dan bertungkus lumus untuk mendapatkan zuriat, ada pula segelintir manusia dengan mudah nak buang anak sendiri, tak takut kah balasan Allah Taala nnti? tak kesian ker kat bayi yang baru sahaja nak bernafas dimuka bumi Allah ni?nnti terima la hukuman daripada Allah Taala.

Kepada masyarakat semua, insaflah diri dan kembalilah kepangkal jalan, jauhkan diri daripada zina. Mudah2an Allah memberi hidayah dan rahmat pada mereka.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"islamic Template" designed by hafidz