Thursday, March 31, 2011

> Peta kerumah saya di Taman Sri Kota 2 Taiping ~





Read more »

> Menara Abraj Al Bait Kedua Tertinggi Dunia

Cuba bandingkan Menara Masjidilharam dgn Menara Abraj Al Bait..


KLCC jatuh ketempat 4 bangunan tertinggi dunia.


Tingginyer...adoyaii...


Menara Abraj Al Bait adalah sebuah kompleks bangunan yang sedang dalam pembinaan di Kota Makkah, Arab Saudi. Apabila siap, menara tertinggi kompleks ini akan menjadi bangunan tertinggi di Arab Saudi dan kedua di Timur Tengah setelah Burj Dubai di Dubai, Emiriah Arab Bersatu dan antara bangunan tertinggi di dunia dengan ketinggian 595 m (1,952 ka). Sementara itu, jika jumlah lantai di ketujuh-tujuh kompleks menara ini dihitung bersama, maka jumlah luas lantainya diperkirakan mencapai 1,450,000 meter persegis (15,600,000 ka persegi) dan akan menjadi binaan dengan jumlah luasa lantai terbesar di dunia, mengalahkan Aalsmeer Flower Auction di Aalsmeer, Belanda yang menjadi pemegang rekod hingga saat ini.[2] Projek ini dijangkakan siap pada 2011 dengan luas lantai 15,600,000 kaki persegi (1,450,000 m²).

Lokasi menara ini berada di seberang jalan Masjidil Haram, masjid paling suci umat Islam. Menara Abraj Al Bait dibangun untuk menampung para jemaah haji yang semakin banyak datang ke Makkah untuk menunaikan ibadah haji. Perniagaan perhotelan yang semakin lama menjadi berkembang di bandar raya ini juga tidak terlepas dari banyaknya jumaah haji ini. Selain itu, Menara Abraj Al Bait ini juga dirancang untuk mampu menampung jemaah haji sampai dengan 65,000 orang.
Read more »

Wednesday, March 30, 2011

> Kanak-Kanak Tiga Tahun Seberat 62kg


Lu Hao yang baru berusia 3 tahun bermain bola di kawasan rumahnya di Foshan, Guangdong di China. - REUTERS

















BEIJING 30 Mac - Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun di China menggemparkan laman Internet minggu lalu apabila mempunyai berat 62 kilogram.

Lu Hao dikatakan boleh memakan tiga mangkuk besar nasi sekali hidangan dan akan mengamuk selagi tidak kenyang.

The Sun melaporkan, ibu bapa kepada kanak-kanak itu, Lu Yuncheng dan Chen Huan bimbang dengan pembesaran melampau anak mereka itu dan cuba mengurangkan makanannya, tetapi tidak berjaya kerana Lu Hao akan menangis tanpa henti.

Mereka juga telah cuba menggalakkannya berdiet tetapi turut gagal.

Lu Hao dilaporkan mengalami peningkatan lebih 9 kilogram tahun lalu.

Menurut Lu Yuncheng, anaknya itu hanya seberat 2.5 kilogram ketika dilahirkan, tetapi kini berat badannya lima kali lebih berat dari kanak-kanak seusianya.
Read more »

> Ritz-Carlton Hotel Tertinggi di Dunia



HOTEL Ritz-Carlton Hong Kong menawarkan penginapan mewah kepada pengunjungnya.


HONG KONG - Hotel Ritz-Carlton Hong Kong menjadi hotel paling tinggi dan bangunan keempat tertinggi di dunia selepas dibuka kepada orang awam kelmarin, lapor sebuah akhbar semalam.

Hotel yang berada di tingkat 102 ke-118 di Pusat Perdagangan Antarabangsa (ICC) itu mempunyai 312 buah bilik. Ia menawarkan pemandangan bandar dan pelabuhan, selain menyediakan kemudahan seperti pusat beli-belah seluas 93,000 meter persegi, enam buah restoran, spa dan kolam renang.

Menurut Presiden rangkaian hotel mewah itu, Herve Humler, Hotel Ritz-Carlton Hong Kong menjadi sebuah mercu tanda kepada kemuncak kejayaan selepas kerja keras selama bertahun-tahun.

"Kami mampu merealisasi sebuah hotel yang betul-betul hebat. Jadi kami mengalu-alukan tetamu bukan sahaja ke hotel yang tertinggi di dunia, malah hotel yang terbaik," katanya.

Selain itu, Ritz-Carlton telah meletakkan rasa mewah ke tahap yang baru dalam semua aspek. Menara hotel itu juga kelihatan jauh lebih tinggi daripada bangunan sekelilingnya.
Read more »

Tercapai jgk nk mkn kopok leko ~

kopok leko losong nganu ~ sblm goreng..hehe jgn jeles..

hanima jgn jeles la yer..fatih ckp kopok leko terbaik nganu tau..

sedap dan tak sabar ~

stlh digoreng ~ lame btoi la xmkn kopok leko ~ tercapai jgk..tq ustaz fatih sbb bwk...
Read more »

Tuesday, March 29, 2011

> Perak Haramkan Tarian Poco-Poco


TARIAN poco-poco menarik perhatian masyarakat kerana dikatakan mampu menyihatkan tubuh badan pengamalnya. - Gambar hiasan


IPOH – Tarian poco-poco yang popular sebagai aktiviti riadah dalam kalangan suri rumah dan penjawat awam ketika menghadiri kursus dan majlis keraian telah diputuskan sebagai haram oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak baru-baru ini.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, tarian tersebut diharamkan kerana ia mempunyai unsur kepercayaan agama lain iaitu Kristian selain pemujaan roh.

Katanya, keputusan sebulat suara itu dicapai pada Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak kali ke-186 yang bersidang dari 24 hingga 26 Januari lalu.

“Kajian mendapati tarian yang sering diamalkan di Jamaica itu bercirikan agama Kristian. Oleh itu haram bagi orang Islam mengamalkannya,” kata mufti Perak semalam.

Read more »

Radiasi dari Fukushima dikesan di Filipina, Malaysia???



Seorang saintis menggunakan alat pengesan radiasi yang dipanggil SAM 935 untuk memantau tahap radiasi di ibu pejabat Institut Kajian Nuklear Filipina (PNRI) di Manila.


MANILA - Sejumlah kecil bahan radiasi bawaan udara dari loji janakuasa nuklear Fukushima Daiichi, Jepun telah dikesan di Filipina semalam, tetapi Institut Kajian Nuklear Filipina (PNRI) berkata, ia tidak akan membahayakan orang awam.

Agensi nuklear itu memberitahu, pihaknya menemui isotop radioaktif dari loji janakuasa nuklear Fukushima dalam kuantiti yang sangat kecil. "Tahap radiasi bahan tersebut sangat rendah dan ia tidak akan memberi mudarat kepada kesihatan," jelasnya.

Minggu lalu, PNRI juga telah menguji beberapa sampel makanan proses yang diimport dari Jepun sebelum bencana berlaku bagi menentukan asas tahap radiasi dalam produk makanan keluaran Jepun.

Setiausaha Kesihatan Filipina, Enrique Ona menyatakan import makanan dari Jepun tidak perlu diharamkan. Agensi dari Jabatan Pertanian Filipina bagaimanapun mencadangkan supaya penggantungan permit import produk-produk susu dari empat kawasan berhampiran loji nuklear Fukushima dilaksanakan.

Sementara itu, pihak berkuasa China menyatakan ia dapat mengesan kehadiran bahan radiasi di atmosfera di beberapa lokasi di China. China melaporkan bahan radioaktif, iodin-131 dikesan dalam udara di timur laut wilayah Heilongjiang sepanjang hujung minggu lalu.

Dalam amaran yang boleh dibaca dalam laman webnya, Kementerian Perlindungan Alam Sekitar China mengumumkan beberapa lagi kawasan di bahagian tenggara China seperti di Jiangsu, Shanghai, Zhejiang, Anhui, Guangdong dan Guangxi turut dikesan mempunyai bahan radiasi.
Read more »

Monday, March 28, 2011

Pizza Buat Sendiri ~

Pizza hog dog yang sudah siap dibakar pukul 10.10 mlm tdi ~
jemput mkn smua ~ sori ler tak bape cantik ~ tapi sedap ~
abis sekejap jer..

Dibantu oleh chef Hadi dan chef Fauzi...hehe walaupn tak sama,
tapi rase dia mcm mat'am khalid ~

pizza sblm dibakar, dibuat oleh chef Taiping ~ haha





Read more »

Sepandai2 Tupai Melompat Akhirnya Tersembam Ketanah Juga ~

katakan tak nak!
Read more »

Aspire One D255 Acer 2011

My Notebook gadid


thin kn?

cute kn?

Read more »

Selamat kembali ke Mesir sahabat2ku

Isnin 28 March 2011,Assalamualaikum, Syukur alhamdulillah Allah Taala berikan kesempatan dan peluang pada saya untuk kembali menulis setelah sekian lamanya tak update blog ni, orang lebih suka melihat facebook daripada yang lain, pe2 pun bukan ini yg saya nak ceritakan.

Saya nak ucapkan ahlan wasahlan wa marhaban bikum pada semua kawan2 yang selamat sampai ke bumi Mesir setelah sebulan bercuti di Malaysia, terutamanya kawan2 yang menuntut di Kuliah Syariah Wal Qanun Damanhur dan selamat menunaikan tanggungjawab.

Alhamdulillah walaupun pelbagai mehnah dan tribulasi yang berlaku di mesir ni, dengan kekuasaan dan izin Allah Taala, tersugkur jugak pemimpin zalim yang memerintah Mesir selama 30tahun, bebaslah kini ikatan simpul mati rakyat Mesir untuk bersuara, dengan suasana yang sudah kembali tenang, alhamdulillah kuliah yang tertangguh selama sebulan bersambung juga akhirnya 2 minggu lepas, ape2 pun selamat menghadapi imtihan fasal kedua.

Selamat menuntut ilmu, berjumpa dilain masa,
Assalamualaikum.
Read more »

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"islamic Template" designed by hafidz